| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ornor

Geslacht:  Leeftijd: 25 Geregistreerd op: 30-11-2003
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:36 Onderwerp: Dobbelstenen.flabber.nl |
|
|
En een nieuw subonderdeel van flabber is geboren! Dobbelstenen.flabber.nl!
Nu ben ik misschien wel gek, maar niet raar! Dus ik hóór jullie denken: 'Dobbelstenen.flabber.nl? wat heb ik dáár nu weer aan?'
Een begeleidend verhaaltje is dus wel op zijn plaats....
Ik weet niet meer wat voor een dag het was, maar ik wilde dronken worden. Er is niets zo vervelend als dronken willen worden en geen drank in huis hebben, maar gelukkig had ik beschikking over meerdere flessen sterke drank en een kratje bier. In je eentje dronken (in de volksmond ook wel een 'dorknen' genoemd) worden is natuurlijk een beetje kansloos, wat niet wil zeggen dat ik nog nooit in mijn eentje dronken ben geworden. Maar waar heb je mij horen beweren dat ik niet kansloos ben? Enfin. Ik was met kamaraden. Kornuiten, vrienden, maten. Ik was met me homies. De mallefakking 'gang' was aanwezig in mijn nederige stulpje. Ik vroeg wat rond in mijn directe sociale omgeving of ook zij sterke behoefte voelde om dronken te worden. Een instemmend geluid steeg op.
'HEEEEUUJ! ZUIPEEEEH! Heuh! heuh! heuh!' riep ik daarom maar, om de sfeer er goed in te brengen. Bovendien zette ik de discoverlichting aan waardoor mijn kamertje niet meer te onderscheiden was van een rasechte discotheek.
Daar zaten we dan. Ieder een biertje in de hand. Op sbs6 was een film. Terwijl de stroboscoop vrolijk doorflikkerde en de discobal met een rap tempo in de rondte draaide, deden wij - 'the gang' - iets wat leek op tv kijken. Met een pilsje in de hand natuurlijk. Zo nu en dan nam iemand een slokje van zijn bier. De film was stom.
'Deze film is stom!' zei ik dan ook, gevolgd door: 'ik wil dronken worden, wat ís dit?'
Mijn gabbers keken schuldig naar hun biertje.
'kom we gaan mexen (of hoe je dat ook schrijft, men weet wat ik bedoel)!' riep ik uit, gevolgd door enkele oerkreten om mijn mannelijkheid te benadrukken: 'Heeeeeuuh! Bier! bier! bier! bier! TIETEN! HEeeeeuuuhj!'
Het duurde niet lang of mijn gejuich werd opgepikt door de rest van de aanwezigen in mijn kamer. Het kamertje had dan luttele seconden wat weg van een ski-hut, mede dankzij de discoverlichting natuurlijk.
'Ja, laten we gaan mexen!' zei iemand. Men ging weer zitten. In een cirkeltje, want dat moet met mexen.
'Waar heb je dobbelstenen?' vroeg iemand me.
Ik had geen dobbelstenen. Om te mexen hadden we dobbelstenen nodig. Om dronken te worden moesten we mexen. Om dronken te worden hadden we dus dobbelstenen nodig, was mijn snelle conclusie. En ik had geen dobbelstenen. Ik moest met een idee komen, en snel, anders zou de meute die ik zelf opgehitst had niet te genieten zijn en de frustratie op mij afreageren. Er zijn vast wel dobbelstenen op internet! Dobbelstenen.pagina.nl bracht mij vanalles. Zoals bijvoorbeeld dobbelstenen verzamelaars en online spelletjes waar dobbelstenen bij betrokken waren. Maar met alle goede wil kon ik géén site vinden waar ik gewoon kon dobbelen met dobbelstenen. Meer hoefde ik niet! Ik sprak m@@rten aan op msn. Volgens hem bestond zo'n site weldegelijk! Maar een link verschaffen kon hij mij niet. Terwijl ik m@@rten blokkeerde kwam er een geweldig idee in mij op! Dobbelstenen.flabber.nl! Dat moest niet zo moeilijk te maken zijn. Niet dat ik dat kon, maar binnen de flabbercrew zaten geheid mensen die er een geweldig iets van konden bouwen! De meute in mijn kamertje begon intussen te morren. Ik spuide mijn idee op het crewforum, maar ik moest ook gauw met een oplossing komen om de rust binnen de gelederen te bewaren.
'Mexen is zóóóó 2004!' zei ik daarom maar.
'Wat lul je, het ís 2004.' sprak één van de kerels, die ik tot vóór dat moment nog tot mijn vriendengroep had gerekend.
'Daar gaat het niet op,' antwoordde ik bits, 'tegenwoordig doen mensen leukere spelletjes om dronken te worden!'
'Zoals wat dan?' vroeg het bijdehandje.
'Ja, zoals wat dan?' wilde nog meer mensen weten.
'Nou, zoals ik zeg een plaats of een dier of een beroemdheid ofzo en dan moet de gene links van me binnen drie seconden een plaats of een dier of een beroemdheid noemen waarvan de eerste letter begint met de laatste letter van mijn plaats, dier of beroemdheid!' meldde ik het gepeupel.
'o, okay!' klonk er en de gezichtjes namen weer hun vrolijke dronken-word-stand aan.
Ik veegde het zweet van mijn voorhoofd en zuchtte diep. 'Oefff!'
Het plan werd ten uitvoer gebracht en we werden allemaal dronken. Dobbelstenen.flabber.nl verdween in de spelonken van mijn gedachten.
Tot gister echter! En ik ging verhaal halen op het crewforum.
| Quote: |
| Waar blijft snotverfuck dobbelstenen.flabber.nl ? Het is al máánden geleden dat ik daar om gevraagd heb! Gehoorzaam mij! Huuu! |
Natuurlijk werd iedereen bang en alles. Dus sloeg iedereen hard aan het scripten. Gert was uiteindelijk de eerste die met een dobbelstenen.flabber.nl op de proppen kwam. Maar natuurlijk was deze niet in orde:
| Quote: |
| Ja holy fuck! Gert! dat is natuurlijk geen dobbelstenen.flabber.nl , dat is eerder dobbelstéén.flabber.nl |
Gert had slechts één dobbelsteen weten te fabriceren, en voor mexen heb je er minstens twee nodig natuurlijk. En wat als je wilt yatzheeën? dan heb je er nóg meer nodig! Gelukkig was daar m@@rten, die zich natuurlijk nog schuldig voelde voor het niet kunnen verschaffen van een dobbelstenenlink, en hij maakte het karwei van Gert af. En een nieuw onderdeel van flabber was geboren: http://dobbelstenen.flabber.nl
huuh!
Alles in dit verhaal is waargebeurd enzo
__________________________________ Het leven is geen krentenbol |
|
| Naar boven |
|
 |
Lymphatus
Designer

Geslacht:  Leeftijd: 22 Geregistreerd op: 4-3-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:38 Onderwerp: |
|
|
mexicanen heerscht 
__________________________________ motie van wansmaak?
Worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum. |
|
| Naar boven |
|
 |
TheDoctor
Moderator

Geslacht:  Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-1-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:40 Onderwerp: |
|
|
Bwahahahahaha prachtig zeg! 
__________________________________ Zij: "Altijd maar die sex, praat eens over het weer"
Hij: "Goed, wanneer doen we het weer ?"
Huisregels  |
|
| Naar boven |
|
 |
Hem

Geslacht:  Leeftijd: 25 Geregistreerd op: 19-10-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:40 Onderwerp: |
|
|
wow 
__________________________________ heddegedagezeetgehadjamindedawerkelikwoarhoedoedegedahoedoedegedahoeheddegedagedoan
Hem wil gepijpt worden door een vent want dat is als bergbeklimmen met hoogtevrees" |
|
| Naar boven |
|
 |
martijnfish

Geslacht:  Leeftijd: 24 Geregistreerd op: 17-9-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:41 Onderwerp: |
|
|
heerschend
gelukkig staat er al een pc in onze kroeg.
__________________________________ MARTIJNFISH... dat ben ik  |
|
| Naar boven |
|
 |
xhuyghe
FP Reactie-Moderator

Geslacht:  Leeftijd: 21 Geregistreerd op: 30-12-2003
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:41 Onderwerp: |
|
|
Whahaha, wat een onderdeel 
__________________________________ "You can think I'm wrong, but that's no reason to stop thinking" |
|
| Naar boven |
|
 |
Canta

Geslacht:  Leeftijd: 28 Geregistreerd op: 13-5-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:53 Onderwerp: |
|
|
fantastisch
alleen... met mexen hebben wij altijd:
- 2 dobbelstenen
- yathzee beker
- anderhalve fles sterk pp
- bier om de smaak weg te spoelen
dus; dobbelen doe je met bluffen dus de rest mag niet zien wat je gooit. Verder is dobbelste(e)n(en).flabber.nl wel een leuk idee 
__________________________________ Dit is mede mogelijk gemaakt door Astrosoft  |
|
| Naar boven |
|
 |
rik

Geslacht:  Leeftijd: 22 Geregistreerd op: 7-7-2003
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:53 Onderwerp: |
|
|
Dit is warempel volledig heerschend!
Aan deze inval van briljantie kan uiteraard enkel Ornor ten grondslag hebben gedingesd 
__________________________________ sms 'BIGTITS' naar 6666
Of mag dat niet?? Maar de reclame is zó grappig  |
|
| Naar boven |
|
 |
Chimaera

Geslacht:  Leeftijd: 21 Geregistreerd op: 6-4-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 15:55 Onderwerp: |
|
|
Woehoe, geniaal van je Ornor. (Alleen moet je nu wel een pc met internet bij de hand hebben. )
__________________________________ "Don't worry, be happy." |
|
| Naar boven |
|
 |
TheDoctor
Moderator

Geslacht:  Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-1-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:00 Onderwerp: |
|
|
Reuze handig , als we een spelletje doen gooit mijn dochtertje altijd de dobbelsteen op de grond.....en ik maar bukken.
Nu gewoon een laptoppie op tafel en klik.....wat gooi jij ?
(alleen ff uitkijken dat ze nu niet de laptop op de grond flikkert )
__________________________________ Zij: "Altijd maar die sex, praat eens over het weer"
Hij: "Goed, wanneer doen we het weer ?"
Huisregels  |
|
| Naar boven |
|
 |
Canta

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:18 Onderwerp: |
|
|
doe dan maar "wat klik jij?" ipv "wat gooi jij?"
__________________________________ Dit is mede mogelijk gemaakt door Astrosoft  |
|
| Naar boven |
|
 |
bla
Moderator

Kweautpunten: 23
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:20 Onderwerp: |
|
|
[zeik]Je kan er niet mee pokeren.[/zeik]
Suggestie:
Vakjes eronder waarmee je individuele dobbelstenen kunt vastzetten (gokkast idee) zodat alleen de anderen draaien.
Huuu, me dunkt enzo. 
__________________________________ Accipere quam facere praestat iniuriam.
HarkAtars by HarAvaK Inc. General Manager
Huisregels Forum  |
|
| Naar boven |
|
 |
Arcane

Geslacht:  Leeftijd: 21 Geregistreerd op: 24-3-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:42 Onderwerp: |
|
|
Wanneer komt er een speluitleg 
__________________________________ Nederland zonder boeren is als Amsterdam zonder hoeren  |
|
| Naar boven |
|
 |
Katarn

Geslacht:  Leeftijd: 27 Geregistreerd op: 22-7-2004
Kweautpunten: 0
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:43 Onderwerp: |
|
|
Wat een idee, en wat een verhaal  |
|
| Naar boven |
|
 |
Canta

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:46 Onderwerp: |
|
|
dat was het eerste wat ik ooit leerde met programmeren; de dobbelsteen!
|
| Naar boven |
|
 |
Hem

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 16:57 Onderwerp: |
|
|
| bla schreef: |
[zeik]Je kan er niet mee pokeren.[/zeik]
Suggestie:
Vakjes eronder waarmee je individuele dobbelstenen kunt vastzetten (gokkast idee) zodat alleen de anderen draaien.
Huuu, me dunkt enzo.  |
die miste ik ook
zal al te klikken en te doen
maar je hebt maar 2 opties: aantal dobbelstenen en gooien...
| Canta sprak: schreef: |
dat was het eerste wat ik ooit leerde met programmeren; de dobbelsteen!
|
ik ook
zou het helaas niet meer kunnen daar ik de opleiding gestopt bent...
__________________________________ heddegedagezeetgehadjamindedawerkelikwoarhoedoedegedahoedoedegedahoeheddegedagedoan
Hem wil gepijpt worden door een vent want dat is als bergbeklimmen met hoogtevrees" |
|
| Naar boven |
|
 |
Canta

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:00 Onderwerp: |
|
|
| Hem schreef: |
ik ook
zou het helaas niet meer kunnen daar ik de opleiding gestopt bent... |
ik ook 
|
| Naar boven |
|
 |
*PLoeRT*
Teamleider Content

Geslacht:  Leeftijd: 24 Geregistreerd op: 8-2-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:00 Onderwerp: |
|
|
Heerscht!!! 
__________________________________ 'Als je eigenwijs bent, moet je wel zorgen dat je de wijsheid hebt' Marco van Basten |
|
| Naar boven |
|
 |
Strihzi

Geslacht:  Leeftijd: 14 Geregistreerd op: 9-12-2004
Kweautpunten: 36
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:09 Onderwerp: |
|
|
Huuuuuu, heerscht.
Alleen had mijn zus laatst een Yahtzee verslaving, dus heeft ze voor ons thuis een dobbelstenensetje gekocht.
Alleen wij hebben er maar 5!
Dus dit heerscht!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Canta

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:12 Onderwerp: |
|
|
5 dobbelstenen.. meer dan zat. Ik gebruik er meestal 2. [nadere uitleg niet nodig]
|
| Naar boven |
|
 |
surferonspeed
Geslacht:  Leeftijd: 22 Geregistreerd op: 30-9-2004
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:18 Onderwerp: |
|
|
maar jatzee kan niet:( want je kunt niks appart leggen, en in 1x jatzee gooien is een vrij kleine kans... ik ga nu niet kansbereken, dus geloof me maar op mn woord
-edit- maar komen er dan ook nog andere spelletjes, soort online monopoly of risk voor flaberaars???
__________________________________ how can you have pudding if you dont eat your meat |
|
| Naar boven |
|
 |
Canta

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:22 Onderwerp: |
|
|
dat is inderdaad wel een goede, dat je dobbelstenen apart "vast" kan zetten. Dat zou een verbetering zijn
soort gokkast idee
|
| Naar boven |
|
 |
HuBB

Geslacht:  Leeftijd: 22 Geregistreerd op: 31-10-2003
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:50 Onderwerp: |
|
|
Volgende idee:
zapdeneger.flabber.nl

__________________________________ "Put your hands up and bend your knees.
Bounce around in a circle and get down with me." |
|
| Naar boven |
|
 |
=)rpgamer(=

Geslacht:  Leeftijd: 20 Geregistreerd op: 21-8-2003
|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 17:57 Onderwerp: |
|
|
Dikke heersch 
__________________________________ Hoi |
|
| Naar boven |
|
 |
Hem

|
Geplaatst: Donderdag 10 Februari 2005 18:11 Onderwerp: |
|
|
| :: HuBB :: schreef: |
Volgende idee:
zapreneger.flabber.nl
 |

|
| Naar boven |
|
 |
|